DIY - svart tavla

Så mitt lilla projekt i söndags var en hemmagjord svart tavla som nu pryder min förut så tomma vägg. Kommer sätta upp flera svartvita fotografier med tiden, men hade bara ett här hemma för tillfället. 
 
Här kommer instruktionerna, hur lätt som helst!
1. Hitta en passligt stor träskiva, min har måtten 135x50cm. Den ska gärna ha en så slät yta som möjligt då det underlättar skrivandet på den färdiga tavlan.
2. Införskaffa svart tavelfärg, kostar runt 10€ (ca. 91 svenska kronor) och en pensel.
3. Sandpappra kantera på din skiva så att du inte får stickor utav den!
 
Sen är det bara att börja måla!
För mig räckte två omgångar färg bra, men det kan behövas ett tredje lager.
 
Vänta ett dygn innan du tar in den färdiga tavlan och börjar skriva på den!
Lätt som en plätt. 
 
Om mina instruktioner är otydliga är det bara att hojta till!

Kommentera
Skrivet av: Hanna

Sån skulle jag behöva. Bra tips. ^^

Svar: Tack så mycket! Superenkelt att fixa en egen istället för att köpa! :D
Rebecka Sandbacka

2014-10-20 17:14:43
http://inredninghoshanna.blogg.se
Skrivet av: Emelie

Snyggt! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Rebecka Sandbacka

2014-10-20 17:29:10
http://esh.webblogg.se
Skrivet av: Christer Holm

Har en ganska stor sådan i min hall som jag brukar skriva saker som jag måste komma ihåg som exempelvis något till dottern. Att jag placera den i hallen beror på att det är där jag tittar precis innan jag går.

Svar: Väldigt smart placering! Visst är de behändiga? Älskar min, tar typ inget rum alls och så snygg! :D
Rebecka Sandbacka

2014-11-03 00:30:11
http://www.saraldor.nu

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback