Queen Victoria market, Melbourne Zoo

I slutet på min första vecka i Australien gjorde vi en dagsutlfykt till Melbourne Zoo, via Queen Victoria market och Melbourne university.
Queen Victoria var så mycket större än jag trodde, med ett slags loppis tillförst, sedan frukt och grönsaker och tillslut kött. Det var som i en gammal film ni vet, med försäljare som ropar ut sina priser och varor som ligger framme i korgar och kartonger.
Innan vi gick till Zoot, promenerade vi genom universitetet. 
Inte direkt som universiteten här i Finland, det kändes som om man klivit direkt in i en av Harry Potter filmerna. Blev sugen på att studera här, ända tills jag fick höra vad det kostade...
Melbourne Zoo bjöd på zeror
och giraffer.
Men även Koalor i eucalyptus träden, åh, någongång ska jag hålla i en koala!
Kängurun var favoriten, jag såg tyvärr inga i naturen, men på zoot fanns ett riktigt charmtroll som inte hade något emot att bli fotograferad.
Det fanns en hel del andra kängurun här också, men de låg och sov i skuggan.
Vi avslutade besöket majestätiskt med lejonen.

Kommentera
Skrivet av: En beundrare

Gillar din blogg! Din personlighet är grym! :) Är du singel?

Svar: Tack så hemskt mycket, så roligt att höra! :) Nejdå :D
Rebecka Sandbacka

2016-04-12 20:27:15

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback