En lista om jul

 
Hjälp så tiden flyger, fjärde advent kom och plötsligt var det under en vecka till jul. Eftersom julveckan börjat tycker jag en liten lista om julen sitter fint, så håll i hatten för här kommer den!
 
Favoriten på julbordet: Är egentligen inte så förtjust i julskinka och lådorna förstår jag mig inte på ett dugg, men säger nog ändå julskinka och köttbullarna för det blir ingen jul utan julskinka och köttbullar. Så det så.
 
Drömjulklappen: Helt klart en fullformatskamera, men utöver det vore en skjort pyjamas i blått siden eller en morgonrock i samma material fina grejer. Okej, om man en gång snackar drömjulklapp är det ju fred på jorden såklart.
 
Bästa julklappstipset: En upplevelse av något slag slår ju allt ändå, allt från fallskärmshopp till en middag på någon fin restaurang.
 
 
Bästa juldoften: Saffran, kanel och apelsinskal. Inte nödvändigtvis som kombination utan var för sig.
 
Julsången som måste spelas: Går inte att välja bara en, men de jag absolut måste få höra är giv mig ej glans, o helga natt, God rest ye merry gentlemen samt julen är här. Blir ingen jul utan dessa.
 
Vilka två temafärger väljer du att inreda med till julen? Vitt och guld tror jag det skulle bli.
 
Det bästa med julen: Att (nästan) alla nära och kära är samlade.
 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback