Recept: vit chokladkaka med granatäppel

 
Gillar ni vitchoklad? Brownies? Granatäpple? Men er mage inte helt gillar gluten? Jamen då ska ni titta hit (också ni som äter gluten)! För här kommer nämligen en av de bättre kakorna jag smakat, sådär perfekt kladdig och med en rik smak av vitchoklad. Så håll i hatten för under kommer receptet på denna magnifika kaka.
 
 
150g vit choklad
150g smör
1½dl socker
3 ägg
2½dl mandelmjöl
 
50g vit choklad och ett halvt granatäpple till garneringen
 
1. Sätt ugnen på 175 grader och klä en ungsfast form (ca 23x16cm stor) i bakplåtspapper.
2. Smält smöret, grovhacka chokladen och rör ner i det smälta smöret. Rör om tills du har ne slät kräm.
3. Vispa ägg och socker vitt och pösigt. Vispa sedan ner chokladkrämen samt mandelmjölet. Häll den jämna smeten i formen.
4. Grädda kakan mitt i ugnen i 40min, efter 20min ska den täckas med folie. Den kommer vara ganska kladdig när den tas ur ugnen, låt den vila i kylskåpet några timmar när den svalnat (helst över natten).
5. Smält den sista chokladen och ringla över kakorna, kärna ur granatäpplet och dekorera med fröna.
 
 
Så om någon ännu funderar över vad ni ska ha med eftermiddagskaffet kan ni sluta grubbla, här har ni den perfekta kakan för det ändamålet!

Kommentera
Skrivet av: Sarah - chic W

Ser riktigt gott ut :)

Svar: Det är så gott! :)
Rebecka Sandbacka

2016-12-05 12:08:19
http://chicw.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback