När grönsaken blev människa igen

Efter fyra dagar med feber känner jag mig nu som en alldeles ny människa, grönsaken blev människa igen liksom.
Solen visar sig i små doser idag, så jag snörade på mig nya skorna och stack ut med Mocca en stund.
Som var glad över att få en lekkompis i snön igen.
När jag höll på att hosta sönder lungorna gick vi in igen, vill passa på att tipsa om min nya favoriträtt. Pitabröd med currykyckling! Tillagade denna rätt igår och ja, jag vet att fyllningen ska vara inne i brödet, men det blev liksom inte alls lika fotogeniskt så flytade innehållet efter att jag fotat. Världens enklaste är detta att göra också, stek kycklingstrimlor och krydda med det man tycker om (i detta fall curry och timjan, salt och peppar samt lite grädde), ta fram ett bröd och plocka i det man vill ha, jag hade lök, sallad, kyckling och grynost. Hur gott som helst!
Efter maten igår hittades gamla vattenfräger undangömda i en låda, när febern sjönk till stegring satte min rastlösa kropp sig ner med dessa. Inte direkt de bästa av resultat, men helt okej ändå.
 
Hoppas ni hade en bra tisdag!
//Becka

Kommentera
Skrivet av: Sarah

Fin bild på hunden :)

Svar: Tusen tack! :)
Rebecka Sandbacka

2016-02-24 14:42:17
http://CheerSarah.devote.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback