Om vintern

Vid det här laget vet ni väl att vintern inte är min grej, inte alls faktiskt. Jag brukar få väldiga ångestkänslor när jag märker hur vintern smyger sig på, hur det gradvist blir kallare och mörkare ute, hur jag ständigt får gå huttrande omkring i lager på lager av ylle. Så brukar det vara, jag brukade brista ut i tårar vissa dagar när jag inte orkade med kylan och mörkret mera. Ja, det är så det brukar vara.
Men iår, iår är det som om jag inte hann med, att jag inte hann märka hur årstiderna bytte, jag har levt på Australien och alla de fina stunderna från sommaren och det är som att jag först idag insåg att det är vinter påriktigt. Ingen gråtattack, inga ångestkänslor, för detta är ju den bästa tiden på året, juletiden, advent och efter jul flyger jag iväg till varmare breddgrader i nästan tre månader (mer om det kommer i ett skillt inlägg). Det är så himla skönt, att helt och fullt kunna njuta av denna korta tid, min favorit högtid.
 
Ah, hoppas på att detta blir den nya trenden.

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback