En dag i Kuala Lumpur

 
Hittade ni på något roligt igår, lördagen till ära? Själv yrade jag på i Kuala Lumpur. Fyra timmar av en tio timmars lång mellanlandning hann jag spendera utanför flygfältet (och vilket flygfält sen, gigantiskt!). Eftersom jag visste om mellanlandningen på förhand hade jag kollat upp lite vad man kan hitta på för skoj, men det enda jag riktigt ville se var twintowers. Ett måste när man är här känns det som.
 
 
När jag äntligen kommit igenom alla säkerhetskontroller och fått mitt visum och väska frågade jag efter den snabbaste och enklaste vägen till tornen. Vilket var med KLIA ekspres till ändstationen och därifrån med metro den sista biten. 
 
 
Vi susade förbi en massa palmer och fina byggnader under den timme det tog oss att komma fram. Fattade snabbt tyckte för denna stad.
 
 
Kan inte ens sätta fingret på vad det riktigt är som gör att jag gillar den så mycket, men önskade intensivt att jag hade haft lite mera tid här. 
 
 
Jag hittade till tornen och kände mig väldigt liten där jag stod och blickade upp mot dem. Mäktigt. Ända upp gick jag dock inte, tydligen är det inte värt priset fick jag höra från flera håll, men köpcentret var imponerande. 
 
 
Parken på andra sidan var inte fy skam den heller, en grön oas mitt bland höghus och skyskrapor. 
 
 
Vackert! Ville verkligen se mera av staden men efter att jag fått i mig en sen lunch fick jag snällt vända tillbaka mot flygfältet. Ville ju inte gärna missa flyget till Bali heller, men hit kommer jag allt tillbaka en vacker dag.
 
Jag är verkligen glad över den långa mellanlandningen, en liten del är ju bättre än ingenting. Har ni chansen ska ni absolut åka hit, valutan var dessutom lättaste hittills att förstå sig på! 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback