Om en lördag

 
 
Eftersom jag plötsligt befann mig helt ensam på området idag då alla ur vår fantastiska Laogrupp som började här för fem veckor sedan antingen rest hem eller påbörjat nya äventyr och de fyra nya volontärerna åkt till Vang Vieng över helgen, fick jag hitta på något att fördriva tiden med själv. 
 
 
Eftersom detta är min sista helg i Laos drog jag in till centrum för att se staden en sista gång. Strosade runt och fotograferade färggranna hus mest och hittade en himmelens mysig gata som jag gärna hade spenderat mera tid på. 
 
 
 
Mitt mål var dock att äta min favoriträtt en sista gång, Sticky rice with mango. Åh, så gott!
 
 
Och rätten fick som vanligt sällskap av en mangofruitshake. 
 
 
Nöjd och glad gick jag sedan för att ta en tuk tuk tillbaka, vilket visade sig vara svårare än jag trott. Om kvällarna (vi har varje gång bara åkt tillbaka på kvällen) kan man ta nästan vilken tuk tuk som helst och det kostar det samma varje gång. Om dagen däremot är det bara privata tuk tuk´s i centrum så när jag väl märkte det efter att ha frågat x-antal chaufförer började jag promenera mot morningmarket där själva "hållplatsen" för tuk tuk finns.
 
Råkade gå lite vilse och så men fick ju se president palatset, en liten skymt i alla fall. 
 
 
 
Jag hittade en lugn och fin gata med färgglada löv på, plötsligt kändes det som höst. Fann tillslut en tuk tuk och lyckades ta mig tillbaka.
 
 
Lagom till solnedgången hoppade jag av men bytte snabbt om och hoppade upp på en cykel istället för att försöka fånga den rosa himlen. 
 
 
 
Stötte på ett gäng kossor och deras ägare som vallade hem dem på sin scooter.
 
 
Älskar när det börjar skymma här, då allt lugnar ner sig, vattnet som blir alldeles spegelblankt och himlen som sakta antar en rosa eller orange ton. Då är det som allra vackrast här om ni frågar mig. Det är något extra.

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback