Sista dagen

 
Det är flera som undrat vad jag riktigt sysslar med här i Laos så fredagen till ära (och att det var min sista dag på childcare projektet idag) tycker jag vi kör en liten genomgång om just detta.
 
Bild från instagram @beckasofiaa
 
Jag har då alltså två gånger om dagen (1,5h på morgonen och 2h på eftermiddagen) varit på ett dagis, fem minuter från vårt boende. Här leker vi, lär ut enkla engelska ramsor och sånger, övar på alfabetet, siffror och färger. Vi hjälper även till med att mata och bada barnen. 
De älskar att dansa och sjunga så vi försöker göra mycket sådant, de senaste dagarna har vi dansat chicken dance, tiputanssi, en stor succé. 
 
Efter två veckor på childcare har jag blandade känslor, kommer absolut sakna alla barnen, hur de kommer springande med öppna armar när vi kommer dit, alla kramar och lekar. Samtidigt ser jag så framemot att börja med teaching då det är större barn och man faktiskt kan hjälpa, ofta känner man sig lite överflödig på dagiset då det redan finns personal där. Vi får se om jag tycker likadant efter tre veckor som lärare, men just nu känns det så bra.
 
 
Vad gör vi när vi inte är på våra projekt då? Jo oftast hänger vi i vår smoking&drinking bungalow, spelar kort, planerar, använder wifi, dansar fåniga danser och sjunger falskt. Det senare gör vi lite extra mycket på torsdagar då det är karaokekväll (något som verkar vara väldigt populärt här i asien, överallt finns karaokebarer). På onsdagar drar vi oftast in till Vientiane för nattmarknaden och för omväxling, testar så många restauranger som möjligt och testar olika glassorter.
 
 
Frukost, lunch och middag serveras här inne, i vår mysiga seatingbungalow. Här finns alltid de godaste bananerna och bröd dygnet runt om vi blir hungriga, så även kaffe och vatten. Måltiderna är bättre än jag nånsin hade trott, varierande (okej, ris varje dag men tilltugget är annorlunda) och så mycket frukter. Onsdagar och torsdagar bjuds det på grillat och vårrullar, annars är det kyckling eller vegetariskt i olika former. 
 
 
Till helgerna gör vi olika utflykter, de två senaste till andra städer, denna helg spenderar vi dock på området men kommer se oss omkring här i närheten istället. 
Jag trivs väldigt bra här i Laos, så många fina vänner jag fått, lärdomar och upplevelser jag fått vara med om. Halva tiden har redan gått och kan knappt tro att det "bara" är tre veckor kvar här. 

Kommentera
Skrivet av: Christina

Vad häftigt med din resa, jag scrollade igenom dina tidigare inlägg också :) Vilken otrolig natur, känner för att resa iväg! Härligt minne för dig!

Svar: Kan verkligen rekommendera Laos om du känner för Asien ;) ja, verkligen ett minne för livet!
Rebecka Sandbacka

2017-01-27 10:18:39
http://ecochic.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback