Glutenfri ugnspannkaka

 
Pannkaka hörni, ugnspannkaka, så himla gott! Väldans enkelt att svänga ihop också, när man inte riktigt orkar steka plättar liksom.
 
 
I förra veckan svepte jag ihop en pannkakasbrunch med kokosyoghurt (har jag sagt att den yoghurten är världens grej?!), nektarin och nötter som topping. Till efterrätt är det godast med grädde och blåbär om ni frågar mig.
 
 
Men nu ska ni få receptet på en enkel ugnspannkaka, ett riktigt grundrecept som går att variera i all oändlighet. T.ex. kan man tillsätta lite blåbär i smeten, eller kanel! Vore himla gott.
 

Glutenfri ugnspannkaka
 
3ägg
5dl mjölk
2,5dl glutenfri mjölmix
0,5tsk bakpulver
0,5tsk salt
1msk smör
 
1. Sätt ugnen på 225 grader.
2. Vispa äggen och hälften av mjölken. Tillsätt de torra ingredienser, lite i taget, vispa sedan ner resten av mjölken.
3. Lägg smöret i en lite mindre långpanna (dubbla receptet för en normalstor långpanna) och sätt in i ugnen några minuter så det smälter. Pensla ut smöret och häll i smeten. 
4. Grädda i mitten av ugnen i ca 25min - pannkakan ska lossna från kanterna och få en gyllenbrun färg.

Kommentera
Skrivet av: Joanna-Livet med psykisk ohälsa

Så gott

Svar: Jamen typ det bästa när man inte riktigt orkar eller har för mycket mjölk i kylskåpet! :)
Rebecka Sandbacka

2017-07-25 13:16:15
http://www.joannahalvardsson.se
Skrivet av: Sanna

Måste bara komma med en kommentar, saknar dina inlägg så mycket! Och önska också man fick läsa fler inlägg om dig! Och sen en fråga du gärna får svara på, gärna i ett inlägg; Vad gör du för att utvecklas som fotograf? Kram

Svar: Nämen åh, så glad jag blir! Jag är snart, snart tillbaka här med ny energi och nya inlägg, men livet kom liksom emellan så bloggen blev bortprioriterad en stund. Vet du, det ska jag gärna svara på i ett helt inlägg, så snart jag har tid och energi att sätta mig ner och ge lite kärlek här inne. Tack så hemskt mycket för din kommentar fina du, det värmer! ❤️
Kram!
Rebecka Sandbacka

2017-08-16 14:29:46

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback