Banana chocolate chip cookies

 
Det hade ni inte förväntat er, va? Ett recept mitt bland strandbilder och äventyr, och det kan bli flera. Det är nämligen så att jag upptäckt att köket är en jädra kul plats att vara i, speciellt efter 8 veckor utan. Så här har det bakats en del och det mesta har faktiskt haft god åtgång, så god att detta var det enda jag hittills lyckats fånga på bild. 
 
 
Det ska erkännas att dessa kanske inte är de snyggaste och mest fotogeniska cookies i världshistorien, men så enkla och supergoda! Det enda du behöver är: 
 
En stor mogen banan (eller två små)
Havregryn (ca 2dl)
3msk chocolate chips
 
Sätt ugen på 175 grader. Mosa bananen och blanda i havregrynen tills du fått en lagom kladdig smet. Ha i chocolate chipsen och rör om, klicka sedan ut små cookies på en pappersklädd bakplåt och grädda mitt i ugnen ca 15min (de ska ha fått lite färg). 
 
 
Dessa kan även varieras i det oändliga, byt bara ut chokladen mot t.ex. frukt eller bär, kanske du gillar jordnötssmör? Jamen ha i nån matsked och lite mera havregryn bara! 

Kommentera
Skrivet av: Jag är inte dum i huvudet! Jag har Aspergers syndrom!

så gott

Svar: Himla gott, ny favorit! :)
Rebecka Sandbacka

2017-03-13 15:05:31
http://www.joannahalvardsson.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback