Sköna söndag

 
Under hösten gillar jag söndagar lite mer än vanligt, tycker det är extra mysigt med långfrukost då. Att tillåta sig själv att bara njuta i en eller två timmar, göra något man tycker om. Små saker som gör det betydligt lättare och roligare att sedan ta tag i vardagen, om det så är att planera jobbveckan eller läsa något till skolan. 
 
 
Känner du stor måndagsångest varje söndag tycker jag definitivt du ska pröva på att bara släppa allt en liten stund, gör favoritfrukosten och ta dig tid att njuta av den, drick en värmande kopp te, kanske läsa lite ur en bok, ta en promenad, lyssna på musik. Vad än som får dig att slappna av.
 
 
Och sen när du samlat lite energi är det dags att ta tag i vardagen, skriv ner det du vill få gjort på en lista så stressar du inte upp dig över att du har så himla mycket att göra, oftast är det inte så illa som man tror när man fått allt nerskrivet.
 
Så får jag önska er alla en riktigt skön söndag!

Kommentera
Skrivet av: Ebba

Bra foton! :)

Svar: Tusen tack! :D
Rebecka Sandbacka

2017-10-10 13:45:19

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback