En långfredag

 
Jag är en riktig högtidsmänniska som lever efter filosofin att allt som går att firas ska firas. Jag älskar att ställa till, äta god mat och pynta halva huset, förutom när det kommer till påsk. Påskpynt kan vara något av det värsta jag vet, kycklingar och fjädrar står mig upp i halsen varje år och de hålls strikt bannlysta från mina rum. Jag är mycket medveten om att man kan tona ner det hela och göra egna varianter på påskpyntet, men att se förpackningar med gula kycklingar i varje butik får mig att må illa och ta avstånd från allt vad påskpynt heter. Vilken löjlig sak, skrattretande nästan, men så är det. 
 
 
Med det sagt tycker jag ändå det är skönt med påsk. Att få koppla av en långhelg, samla släkten och äta god mat. Umgås med vänner. Mitt påskfirande började imorse med en långfrukost bestående av havregrynsgröt med banan och blåbär, det bästa jag vet för tillfället. 
 
 
En kopp te och en bok med det hela så har ni receptet på en perfekt start på långfredagen. Inga måsten, ingen stress. Att sitta hur länge man vill. Perfekt som sagt.

Kommentera
Skrivet av: Hemma Hos Felicia

vilka mysiga bilder! en härlig morgon! :)

Svar: Tusen tack, ja det var det verkligen. Välbehövligt ibland! :)
Rebecka Sandbacka

2017-04-14 15:43:42
http://feliciahblogg.webblogg.se/

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback