Kokosplättar

 
Jag har en förkärlek för plättar, något ni kanske börjar märka. Bananplättar och american pancakes har länge varit en favorit, men nu har jag hittat en ny variant som är minst lika gott!
 
 
Kokosplättar som verkligen smakar just kokos, istället för mjöl har jag använt kokosflingor och stekt i kokosolja. Med lite, eller mycket, blåbär på blev det en riktig drömfrukost.
 
 
Räds ikke fastän receptet är utan mjöl, konsistensen blir inte alls konstig och de är inte det minsta svåra att steka, tacka vet jag fiberhusk. En sann räddare i nöden ibland. Sugen på lite plättar nu till kvällen? Här kommer receptet!
 

Kokosplättar (1 portion)
 
2 ägg
1dl mjölk
1dl kokosflingor
1msk fiberhusk
en nypa salt
2tsk kokosolja (smält)
 
1. Vispa ihop alla ingredienserna och låt stå någon minut.
2. Stek i kokosolja och servera med kokoslfingor och blåbär eller annan favorittopping!

Kommentera
Skrivet av: JUNITJEJ

Så gott det ser ut!

Svar: Tusen tack, de är verkligen så goda!
Rebecka Sandbacka

2017-04-23 18:57:00
http://www.junitjejen,se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback