By night

 
Ni kanske sett att norrskenssäsongen är igång? Det lär ska ha varit riktigt starkt och fint norrsken de två sista dagarna här uppe, något jag missat pga trötthet och förkylning. Men så igår tänkte jag och Tilde, min fina vän, att vi också ville uppleva lite norrsken.
 
 
Så strax innan solnedgången gick vi på topptur, för vad är väl en bättre plats än uppe på ett fjäll när man vill beskåda ett norrsken! Vi gick raskt så vi skulle nå toppen innan mörkret föll, lite fick vi stanna ändå för vyerna var alldeles spektakulära i solnedgången. Nästan så jag gillar att gå turer i solnedgången hellre än dagen, det är så föränderligt och vackert.
 
 
Vi kom oss till toppen, blickade ut över ett glittrande Tromsö och fascinerades över att vi faktiskt bor så fint. Mörkret föll sakta på och vi stirrade upp i skyn som galningar, men vi fick tillsist ge oss när den sista hissen ner gick (lite farligt att gå ned i totalmörker utan ficklampa). Vi kanske inte fick se något spektakulärt norrsken, men vyerna var minsann inte illa de heller. Kanske vi lyckas med både fina vyer och norrsken nästa gång.

Kommentera
Skrivet av: Maria Linnea

Alltså såå fint! 😍

Svar: Eller hur! Dog lite där uppe. <3
Rebecka Sandbacka

2017-09-05 11:28:52
http://mariaslinnea.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback