Jakten på skogens blåa guld

 
Jag älskar bär. Helst ska det vara mer hallon än granola över yoghurten. Blåbär går nästan lika bra det med. Så nu när blåbärssäsongen är i full gång tänkte jag och ett par vänner dra ut på blåbärsjakt.
 
 
Uppe på fjället, med utsikt över hela Tromsö och fastlandet. De finaste vyer jag någonsin haft när jag plockat bär, något som förövrigt hänt ca två gånger i mitt liv. Köpte mig ett rosa ämbar och rosa fryslådor, packade väskan med pannkakor gjorda på mommos recept och humöret var på topp.
 
 
Vi gick och gick, blev plaskblöta och skrattade en massa, men så mycket blåbär lyckades vi inte plocka med oss hem ändå. Men vi hade roligt i alla fall, och det är väl det som räknas. Bättre lycka nästa gång och då drar vi på tur när det varit uppehåll dagen innan, inte regnat och stormat.

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback