Prestvannet

 
Nämen hej lördag och framför allt hej hösten! Det känns som om det blev höst över en natt, plötsligt lyste rönnbären röda i träden och det virvlade omkring gula och orangea löv i vinden. Helt orange/röd är numera min nya favoritplats här i staden, prestvannet, där jag joggar några rundor i veckan och tar promenader när en paus från skolan är välbehövlig. 
 
 
Prestvannet är som en oas vid vattnet omringad av fjäll, här kan man ta en mysig picknick (troligen kommer änderna och de miljontals måsarna att vilja dela maten med dig dock), motionera eller bara ta en stund att beundra den otroligt vackra naturen.
 
 
Bänkar och bord finns det gott om runt hela rundan och om helgerna är det många som samlas här för diverse aktiviteter. Speciellt soliga dagar som denna. Jag gillar verkligen hösten, september är en otroligt fin månad, färgspakande och relativt varm.
 
 
Sen gillar jag också att det blir mörkare om kvällarna, att få tända ljus och dricka te under stora filtar. Nej, fastän jag älskar sommaren gillar jag hösten allt mer för varje år. Vad är er favoritmånad/årstid?
 
Psst... Kika in här imorgon för ett panginlägg om inget mindre än frukostar! Inspiration för hela veckan utlovas.

Kommentera
Skrivet av: Julia

Hoppas du har haft en fin lördag, kika gärna im på min Fotoblogg. Kram!

Svar: Tusen tack! :D Hoppas du fick en riktigt superlördag också, önskar dig en skön söndag! :)
Rebecka Sandbacka

Skrivet av: Nathalie Isaksson

Hösten är nog den absoluta favoriten av årstider av just den anledningen att det blir lite mörkare, tända ljus inomhus, löven ändrar färg osv. =) Jättefina bilder!

Svar: Ja det är ju så mysigt! Tusen tack fina du :)
Rebecka Sandbacka


Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback