Kyckling och svamp risotto

Okej, nu ska ni få ett av de godaste recpeten jag vet, är ni redo?
Du behöver:
- 400g strimlad kyckling
- Kycklingbuljong
- Champinjoner (ca 5st)
- Rödlök
- Risottoris
- Vittvin
 
Gör så här:
1. Koka upp 1 tärning buljong och håll den varm på svag värme.
2. Hacka halva löken (eller hela om du är rödlöksfantast), smält lite smör i en kastrull och sätt i löken och 2dl ris.
2. När riset fått lite färg häller du över buljongen. Koka på svag värme.
3. Skiva champinjonerna. Stek kycklingen och krydda med valfria kryddor. Häll sedan i svamparna. När svamparna fått färg ska du hälla över riset som borde ha kokat i sig buljongen.
4. Häll på det vita vinet så att det täcker risotton och låt stå på svag värme i ca 10min.
 
Voilà så har du kyckling och svamp risotto!

Kommentera
Skrivet av: Ebba

Låter gott! Vad kryddade du kycklingen med?

Svar: Jag kryddade bara med salt och citronpeppar, tyckte buljongen och vinet gav tillräckligt med smak! :)
Rebecka Sandbacka

2016-04-01 21:43:56

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback