Elephant park

Vi tog det lite lugnare denna helg och stannade här på området hela helgen. Eftersom nästan alla av oss köpt en himla massa grejjer med elefantmotiv vile vi väldigt gärna se en elefant också, så igår (lördag) hoppade vi på cyklarna efter lunch och drog till en elefant park ca 5km härifrån. 
Så himla mäktiga djur dedär elefanterna. Vi fick klappa de små babyelefanterna, vet inte vad jag hade förväntat mig men att det skulle kännas lite som en skarp borste hade jag nog inte trott. Men precis så kändes deras hud. 
Vi hade väldigt gärna velat rida på dem också, men eftersom de red dem på ryggarna skippade vi det då det tydligen är den svagaste punkten på elefanterna. Vi vill ju inte gärna skada dem. 
Istället fick vi mata dem. Vi köpte en påse bananer, gick i ett naffs!
Himmelens roligt!
Väldigt glupska elefanter. Efterår avnjöt vi varsin fruitshake i en bungalow på området, perfekt dag!

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback