Före & efter

För ett bra tag sedan gjorde jag om i mitt rum hos pappa, målade alla väggar, slängde ut nästan alla möbler och ägodelar och tog in nya (och vissa gamla, men nya för mig). Det blev en rejäl ändring och jag är världsnöjd i mitt numera ljusa rum! Nu när jag äntligen fått tummen ur och knäppt av några efterbilder på rummet tänkte jag att det var dags att visa er hur det blev. Redo? 
 
Före:
 
 
Jag hade alltså en svart blommig vägg som jag älskade för x antal år sedan då jag valde tapeten men som jag var urtrött på förra året.  
 
 
Möblerna matchade inte alls utan var mest där för förvaringens skull - vilka mängder jag slängt bort ändå, hua så mycket skräp man samlar på sig i alla lådor och skåp!
 
 
Brevid klädställningen finns sovalkoven som var det enda som förblev orört, eller ja, en massa saker slängdes därifrån också men i övrigt ser det likadant ut ännu. 
 
Efter: 
 
 
Väggarna blev alltså vita, det tog tre lager och spaghettiarmar för att få bort det svarta, men oh så bra det blev! Den stora bokhyllan som tog upp en stor del av väggen åkte ut och istället fick byrån flytta in.
 
 
Här har jag en vision om en speciell anslagstavla eller en griffeltavla med magnet. Får se hur det slutar, tills jag bestämt mig får det se lite tomt ut.
 
 
Klädställningen hänger med ännu, kanske världens grej ändå! Speciellt för klänningar och skjortor är den guld.
 
 
Brevid den finns sommarskorna som ännu inte fått komma fram riktigt, kan knappt vänta tills jag får trippa runt i skorna jag köpte i Singapore, ursnygga med toffs!
 
 
Det blev alltså rejält mycket ljusare här inne och luftigare, inte en massa onödiga saker och möbler mera. Nöjdast i stan.

Kommentera
Skrivet av: Agnes

Så himla fint det blev!!

Svar: Tusen tack! :)
Rebecka Sandbacka

2017-05-23 18:31:31
http://agnesbjurek.blogg.se/

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback