Byrån

 
Under påsken nämnde jag lite hastigt att jag har en byrå som gör mig otroligt glad varje gång jag ser den, en möbel som förtjänar ett eget inlägg, en möbel som på inga sätt och vis är speciellt perfekt, men ack så vacker!
 
 
Men vi tar det från början. Förra vintern såg jag nämligen denna skamfilade skönhet bland en massa bråte och andra gamla möbler, den stod vänd mot fel håll så hur den egentligen såg ut framifrån hade jag ingen aning om, men förälskad blev jag ändå. På studs. Snabbt frågade jag faffa ifall jag fick ge nytt liv åt byrån och det fick jag. När byrån äntligen kom ner i vår källare började slipandet, jag slipade och slipade och slipade lite till. Det tog så mycket längre än jag hade trott men när slipningen väl var avklarat började det roliga - målandet.
 
 
Jag valde färgen Paris grey av Annie Sloans chalk paint och målade i tre omgångar samt lackade ovansidan så man inte behöver vara rädd att putsa bort stearin eller annan smuts. Resultatet blev så himla bra och den har fått inta paradplats i rummet. Den är inte bara snygg utan rymmer otroligt mycket också, allt får plats i den, från penslar och målarfärger till album och lådor och åter lådor av pysselmaterial. 
 
 
Att det råkar vara farfarsfarfar (kom jag ihåg rätt nu?) som snickrat ihop den gör den ännu lite finare, med en dörr som inte riktigt vill hållas stängd och lådan som helst bara vill vara stängd, perfekt operfekt. 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback