Lucka 15

I dagens lucka gömmer sig ett litet fototips.
Nämligen, star filter! Jag införskaffade mitt för ca 10€ för sisådär 2 år sedan. Måste medge att jag använder det alldeles för sällan, men när jag väl använder det är jag hel nöjd. Det är även löjlit enkelt att använda. Bara att se till att beställa den i rätt storlek (på linslocket borde det stå en siffra t.ex. 52mm och det är storleken du ska ha), skruva på filtret på objektivet och fotografera!
Beroende på vilket starfilter du har så får du olika många "strålar" från ljuskällan. Jag använder ett star filter x6, vilket betyder att jag får 6st strålar från min ljuskälla.
Samma ljusslinga utan filtret. Visst ger det en mysig och julig känsla att fotografera med star filter? 

Kommentera
Skrivet av: Emilia Sjödin

bra tips!

Svar: Åh, vad roligt att höra!
Rebecka Sandbacka

2014-12-16 08:53:14
http://emiliasjodin.blogg.se/
Skrivet av: Sofie

Jag som just funderat på hur man får den där effekten! Tack för tipset! Varifrån köpte du filtret?

Svar: Åh men så bra! Jag beställde från kamda.se :D
Rebecka Sandbacka

Skrivet av: Christer Holm

Det blev väldigt läcker effekt av det filtret och det ser bra ut :)

Svar: Tack så mycket! :)
Rebecka Sandbacka

2014-12-16 21:03:06
http://www.saraldor.nu

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback