Lucka 24

I sista luckan delar jag med mig om hur jag brukar ta självporträtt.
Hitta ett ljust ställe där ljuset faller mjukt. Ställ upp stativet och kaeran med rätt inställningar. Minns att sätta på självutlösarfördröjningen på minst 10s, annars får du springa ganska snabbt.
Placera ett föremål som du fokuserar på, ta sedan bort det när du ska ställa dig själv där. 
Så är det bara att springa fram och tillaka och försöka få fokusen på ögonen. Det går förstås så mycket lättare med en fjärrutlösare men om man inte har en sådan fungerar detta hur bra som helst!

Kommentera
Skrivet av: Misa

Äääh tå du ska va så vacker! å ede hååre ...ha ja int sagt att he ti die for...

Svar: Eh, hahah tack! :'D
Rebecka Sandbacka

2014-12-25 00:49:50

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback