Loppisfyndade ljus

 
Jag trodde aldrig jag skulle bli en loppismänniska, till stor del för att jag alltid tänkt loppisar är äckliga och har en konstig lukt, men när jag upptäckte att det inte alls behöver vara så började det här med lopptorg bli ganska kul. Nu mera har jag två favoriter jag går till här i stan när jag känner jag behöver en ny bok eller nåt litet inom inredning men helst vill spara lite pengar. Mitt senaste fynd var 4st ljusstakar (för 50c styck!) som hittades i början av veckan. 
De två ovan hittade snabbt sin plats då de smälter så bra in bland allt annat silver, påminner kanske lite om kyrkljusstakar?
 
 
De två andra ska få sin plats i mitt andra rum när min nya byrå kommit på plats. Dessa blev faktiskt mina favoriter, fastän de råkar vara i mässing, något jag sällan fastnar för men ibland är det himla fint ändå. De har använts flitigt sedan dag ett i min ägo och fått byta plats vart efter jag bytt plats i huset.
 
 
Det känns som jag har en himla massa ljus just nu, men man kan ju inte ha för många i denna mörka vintertid när solen går ner efter klockan 15. 
 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback