Singapore zoo

 
Singapore zoo var en plats jag hade höga förväntningar på då jag från flera håll hört att skulle vara något alldeles extra, så efter att ha vilat ut en natt stack jag iväg hit efter frukosten med två trevliga britter. 
 
 
Vi konstaterade alla tre att vårt nya favoritdjur är sköldpaddan. De är ju för härliga ändå!
 
 
Vi råkade komma precis lägligt till elefantshowen de hade.
 
 
Elefanter är ju så härliga djur de med, och så smarta!
 
 
De tackade för sig och lunkade tillbaka till sina "hem" efter att ha visat sina trick. 
 
 
Orangutangerna fick klättra omkring fritt på zoo:t, men mest satt de ändå uppe i sin koja och mumsade på mat. 
 
 
Giraffer fanns även det, dessa ståtliga djur kunde man också mata om man ville men kön sträckte sig alldeles för långt för att vi skulle orka köa tyvärr. 
 
 
Det mest förvånande och kanske sorgligaste vi såg var isbjörnen. Den fick ligga i stekande het sol och hoppa ner i sin pool mellan varven. Med en päls grön av klorin. Tror kanske inte detta var det optimala stället för en isbjörn... 
 
 
Efter sköldpaddorna var ändå dessa apor min favorit. Såg ju precis ut som några muminfigurer med sina roliga nosar, slår vad om att Tove Jansson använde dessa som inspiration!
 
Men låt oss prata lite mer om zoo:t, det som skulle vara så himla häftigt liksom. Om jag ska vara helt ärlig blev jag inte det minsta imponerad, alla tre lämnade istället platsen med en obehaglig känsla. Ska burarna verkligen vara så små? Hur blir de egentligen behandlade bakom stängda dörrar? Tror kanske inte djurparker kommer vara högst upp på att-se-listan på nästa resa..

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback