Om att blogga

 
När jag började blogga var det för att utvecklas inom fotografering, ett sätt att puscha mig själv att ta bättre bilder, lära mig mer och se resultat. Plötsligt kom jag på mig själv med att sätta mig ner för att skriva blogginlägg om min vardag, lägga upp en halvdan bild på ingenting och klicka publicera - för att inte tappa läsare. 
 
 
Som jag skrev i höstas hade bloggen blivit ett stressmoment som hela tiden låg i bakhuvudet och gnagde, måste blogga idag, måste få upp ett inlägg. Måste. Efter bloggpausen fick jag tillbaka fokus, visste vad jag ville igen, mindes varför jag börjat blogga och hade en massa inspiration. 
 
Inläggen kommer inte lika tätt här inne mera kanske ni har märkt, men det är inte för att jag tappat inspirationen, tvärtom faktiskt. Jag vet bara inte hur jag vill ändra på och lägga upp. Egentligen kanske det inte är en så stor förändring, det hör ju under samma kategori, men ändå känns det så annorlunda. Jag pratar förstås om mitt nyfunna intresse för mat och framförallt matfotografering och styling. Det finns så mycket att lära sig om detta ämne och jag vill verkligen utvecklas och se resultat, på samma vis som när jag började blogga. Eftersom jag känner att det här är en himla bra platform för just det, utveckling, kommer jag börja fokusera mera på mat här inne. Fortfarande kommer mycket handla om fotografering i allmänhet och inredning, lite böcker däremellan och något tips vill jag gärna klämma in, men matlagning, styling och fotografering kommer få synas mycket mera här från och med nu.
 
 
Jag hoppas ni vill följa med på detta nya äventyr med mig, kanske ni har några fina tips inom just detta ämne också?

Kommentera
Skrivet av: emelie jonasson

väldigt tråkigt när man tappar inspirationen men det tror jag händer dem flesta av och till. Helt fantastiskt att du hittat den igen :)

Skrivet av: rabarberfaktor

skönt att man hittar sin inspo igen efter att man tappat den, inte många som får till detta. Känner igen detta med blogg depression.

Svar: Jaa, det är knepigt detdär, tror dock sommaren hjälper mycket, får alltid en riktig inspoboost till sommaren :D
Rebecka Sandbacka

Skrivet av: Maria Linnea

Åh men vad kul att du har hitta din grej! :) Blev renn lite rädd då ja läste rubriken o trodd du sko sluta blogga haha! :D Diggar din blogg så myki o dina bilder e såå fina! <3

Svar: Åh, tusen tack Maria, de värmer! <3
Rebecka Sandbacka

2017-07-02 22:39:37
http://mariaslinnea.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback