Yarra Valley

 
Förra helgen gick jag på min första vinprovning, vi spenderade hela dagen ute i Yarra Valley på tre olika vingårdar. Första stället, Helen & Joey, hade en underbar utsikt så bara det var värt bilresan. Enhörningar fanns lite här och var, en kul detalj. 
 
 
Man kunde ju ha det sämre, ett vinglas i handen med denna utsikten är inte fy skam. 
 
 
Nästa vingård imponerade inte särskillt så vill istället prata efterrätt. Det är nämligen så att i Yarra Valley finns ett chocolaterie och ice creamery som du verkligen, verkligen, måste besöka. 
 
 
För det första ser ju glassen så himla god ut och det tar en halv evighet att välja vilken/vilka smaker man vill ha. 
 
 
När man äntligen lyckats bestämma sig får man en fin överraskning, de har nämligen ett helt annat mått på vad "en skopa" innebär här. Nästan en hel Ben & Jerry´s är vad man får för två skopor, och det är så gott, äkta smaker och allt lagas på plats. Jag dansade nästan till bordet med min glass.
 
 
Med magarna fulla på glass var vi redo för nästa vingård, Yering station. Vackert och stort, här finns även hotell och restaurang. 
 
 
Man fick välja vilka viner som helst från listan så vi körde mest sparkling.
 
 
Och fastnade för några.
 
 
Vi tog en promenad runt området när vi var klara med vinerna, utsikten från restaurangen var kanske inte lika slående som på det första stället, men inte så illa här heller. 
 
 
Hotellet med tennisplan och vackra gröna vyer runtom var lika vackert på insidan, vi fick en liten privat rundvandring av en snäll tjej som jobbar här. 
 
 
Hela hotellet gick i engelsk, maffig stil. Hade inte haft några problem att läsa en bok med mitt afternoon tea här inte. 
 
 
Eller avnjuta en trerättersmiddag här. 
 
Vi bestämde oss för att avsluta när det kändes som bäst så efter rundvandringen styrde vi kosan tillbaka igen. 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback