Currykyckling i kokosmjölk

 
Fredagen till ära har jag tänkt dela med mig av ett recept på min nya favoritmiddag, snabbt och enkelt och så himla gott. Inte den mest fotogeniska maten du får till, men något av det godare. 
 
 
Låt mig härmed presentera: Currykyckling i kokosmjölk med ris - A.K.A studenternas lyx. Detta är nämligen budgetvänligt och gott. Så nu vet ni vad ni äter ikväll och resten av helgen, ni kan tacka mig senare.
 
 
Receptet får ni här under, så får jag önska er en riktigt fin helg och en bra start på september!
 

Currykyckling i kokosmjölk med ris (ca 3 portioner)
 
300g kycklingfärs (eller kycklingfilé skuren i bitar eller strimlor)
0,5 rödlök
1 rågad tsk curry
1 tärning grönsaksbuljong
1 burk kokosmjölk á 400ml
2-3 portioner ris
 
1. Hacka löken och stek i smör tillsammans med kycklingen. Koka ris enligt anvisningarna.
2. Tillsätt curry, smula ner buljongen och ha i kokosmjölken. Låt småputtra i några minuter tills riset är färdigt.
3. Duka fram och ät, morot och fetaost är en himla bra kombo ifall man råkar ha det hemma. Smaklig måltid! 

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback