Kikärtsbiffar med vitlök och feta

 
 
Tjohej lördag och härliga helg! Har ni planer för helgen eller ska ni bara ta det lungt och samla energi för nästa vecka? Själv inledde jag helgen med den finaste toppturen hittills (kameran lämnades hemma, men på instagram hittas en smakbit på hur vackert det var @beckasofiaa), det var varmt, soligt och härligt. Gäller att ta tillvara på dessa soliga stunder så gott det går, tanka upp inför de mörkare månaderna. 
 
 
Men nu var det ju egentligen ett recept jag ville dela med mig av denna lördag, ett enkelt och gott vegetariskt recept som blir ännu godare med nybakta scones till! Kikärtsbiffar med vitlök och feta är det alltså jag pratar om, hade aldrig ens smakat på kikärtet före detta recept, men tror allt det blir flera recept med kikärter i framtiden.
 
 

Kikärtsbiffar med feta och vitlök (ca 6st)
 
1pkt kikärter
ca 100g fetaost
1ägg
2 (stora) msk glutenfri mjölmix
1vitlöksklyfta
salt och peppar efter smak
 
1. Skala och grovhacka vitlöken, häll av kikärterna och mixa tillsammans med ägget och vitlöken.
2. Rör ner mjölet och kryddorna, smula fetaosten och vänd i. Om smeten blir för kletig är det bara att tillsätta mjöl tills du har en bra konsistens (smeten ska gå att klappa ut/rulla till bollar utan att det blir för kladdigt)
3. Hetta upp smör eller olja i en stekpana och stek till biffar, några minuter på var sida på medelvärme. Så länge du steker biffar kan du koka upp spaghetti eller göra sallad att äta med dina biffar.
4. Ät, himla gott med spaghetti och lite basilika.

Kommentera
Skrivet av: Isabell Hedberg

Wow vad gott det ser ut :D

Svar: Tack, det var gott också, rekommenderas! :D
Rebecka Sandbacka

2017-09-23 14:16:52
http://isabellh.se/

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback