Ett snack om att läsa

Jag brukade sluka böcker, en efter en, det fanns inget bättre än att dyka in i en riktigt bra bok. På senaste tiden har böckerna fått allt mindre tid i min vardag och sociala medier allt mer. Det där lässuget jag brukade ha, suget efter att få sätta tänderna i en riktigt bra bok, har inte funnits på en bra stund. Men nu, nu när sommaren sakta knackar på är det som om böckerna börjat locka allt mer och har snart plöjt igenom två stycken under veckan.
För tillfället är det Mons Kallentofts Vattenänglar som fängslat mig. Gillar Kallentofts böcker, ibland sitter man på helspänn och vågar knappt somna efter att ha läst några kapitel och ibland vill man gråta för livets orättvisor och däremellan får man skratta lite grann. Så har han en så speciellt stil också, texten har en egen rytm liksom. Ja, enligt mig finns det ingen som slår Läckberg, men Kallentoft kommer bra nära (om vi snackar nordiska författare då).
 
Nu ska jag krypa ner under täcket med boken som sällskap och regnet som slår mot taket i bakgrunden. Älskar att inspirationen till att läsa kommit tillbaka!

Kommentera
Skrivet av: Lili

Kul att du börjat läsa igen! Det är en himla trevlig hobby med många fördelar. :)

Svar: Jaa, verkligen! Älskar det :)
Rebecka Sandbacka

2016-05-25 22:01:14
http://zilverka.blogg.se/
Skrivet av: Rebecca

älskar Läckberg jag med! Synd att det kommer ut nya böcker så sällan från henne bara. Haha

Svar: Jaa, hon e så himla bra! Haha, ja 🙈
Rebecka Sandbacka

2016-05-25 22:49:04
http://notcute.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback