Kokosbollar på kokosmjöl

Vid det här laget är det väl knappast nån som undgått hur stor min kärlek till kokos är, lever efter filosofin att kokos går med/på allt. Blev alldeles salig av lycka när vi en dag hade kokosmjöl i kökskåpet och kunde knappt vänta tills jag fick sätta igång att baka något smaskigt med det.
Första försöket blev brownies, hade så höga förväntningar men när jag tog min första tugga gick de höga förväntningarna över i stor besvikelse. Torrt med en lite gummi-aktig konsistens. Tänkte att det kanske var ett konstigt recept så gjorde ett nytt försök med både plättar och kokosbollar. Båda vilka slutade i besvikelse, speciellt kokosbollarna. Jag kan inte förstå hur mina smaklökar inte gillar kokosmjöl, har jag bara fel teknik/recept? Brukar ni baka med kokosmjöl? Kanske jag bara får inse faktum att kokosmjölet inte är för mig och gå tillbaka till mjölmixar och majsmjöl.
Ja, ibland blir det inte riktigt som man hade tänkt sig. Fastän det låter som det godaste som finns, kokosbollar på kokosmjöl, hur kan det bli fel liksom?
 
 
Ifall det är någon som gillar att baka med kokosmjöl hittar ni receptet på dessa bollar här

Kommentera
Skrivet av: Felicia

Mums ser goda ut!

Svar: Tack! Dock föll de ju inte mig riktigt i smaken men kanske det bara är mina smaklökar det är fel på? 🙈
Rebecka Sandbacka

2016-11-10 21:23:15
http://nouw.com/ffeliciaholmgren

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback