American Pancakes

Sen jag kom över receptet på glutenfria American pancakes steker jag plättar så ofta jag bara kan. De blev snabbt en ny storfavorit och går att variera i det oändliga. De är godast med sirap eller honung och bär samt lite nötter och kokos. Åh!
Så är det inga konstigheter i receptet heller som det oftast är med glutenfria recept!
 
4dl mjölk
2dl glutenfrimjölmix
2tsk bakpulver
2krm salt
2 ägg
2msk smält smör
 
1. Vispa mjölk, mjöl och bakpulver kraftigt.
2. Tillsätt äggen, ett i taget, och blanda om. Rör ned det smälta smöret och saltet.
3. Stek i kokosolja (eller smör om man föredrar det) och servera med sirap och bär.
 
Av en sats får man tre eller fyra magar mättade beroende på hur hungrig/snål man är.

Kommentera
Skrivet av: Christina

Fantastiskt fina bilder och tack för receptet!

Svar: Tusen tack fina du!
Rebecka Sandbacka

2016-10-19 12:01:15
http://www.christinaswellness.com

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback