Bladvändaren

 
Under de senaste tre månaderna har jag läst en hel del, genrer jag vanligtvis inte brukar välja men även en del krim. Jag har ändå försökt välja ganska snälla böcker, ni vet, sådana man inte blir paranoid och får mardrömmar av. Men nu har jag satt tänderna i en riktig rysare, en bladvändare utan dess like fastän det går lite långsammare då den läses på norska. 
 
 
Det är förstås en Kepler jag fått tag i, Kaninjägaren (eller Kaninjegeren som jag då läser). Jag har hittills inte stött på en författare som klarar av att balansera upp en rysare så bra som Kepler gör, ruggigt spännande och riktigt ryslig men utan att det blir för skräck-likt. 
 
 
 
Sitter och vänder blad efter blad, spänd och nyfiken på vad som händer på nästa sida. Skulle helst sitta med näsan i den och en rykande het kopp te brevid, höra när regnet smattrar mot plåttaket. Kanske jag hinner med det också. Kepler alltså, har ni inte läst, gör det.

Kommentera
Skrivet av: norrbotten emma

kul att läsa böcker ibland, ha en fortsätt bra kväll

Svar: Ja, älskar att läsa! Tusen tack, hoppas du fått en bra start på veckan! :)
Rebecka Sandbacka

2017-04-10 18:13:34
http://nouw.com/lillemmish

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback