Äventyret i norr

 
Long time no see, men nu kommer jag med varma hälsningar från Tromsö i Norge. Det är nämligen här, 1000km hemifrån, jag kommer befinna mig ett bra tag framöver. Jag har börjat studera vid universitetet här uppe på en linje som heter medie og dokumentasjonsvitenskap och kommer främst studera media och kommunikation, trivs det gör jag som fisken i vattnet med skolan, helt rätt för mig fastän skolan inte dragit igång påriktigt ännu. 
 
 
Fint är det verkligen här i Tromsö, med vatten och fjäll så långt ögat kan nå. Tidigare i veckan drog jag ut på min första topptur och är helt säker på att det blir mer av sådant i höst. Jag har fått de finaste av vänner som skrattar högt och länge när jag kallar lingon för sylt (i övrigt går den kjempe fint å snakke norsk) och försöker lära mig skorra för att få den charmigaste stavanger dialekten. 
 
 
Sammanfattningsvis kan man alltså säga att jag har det bra, väldigt bra, här uppe i norr. För er fina, fina läsare som kommenterat och undrat hur jag har det vill jag slänga ut ett stort tack, det värmer. Så från och med nu kommer det säkerligen bli lite mera naturbilder här inne, lite mer matlagning än bakning (men förhoppningsvis har jag tid och energi att baka också) och så ska ni ju få ta del av de fina fotograferingarna jag hade i somras. 
 
Varmt välkomna att följa med på nästa äventyr, detta blir bra!

Kommentera
Skrivet av: Carina

Så vackert!

Svar: Jaa, vackert är det här minsann! :)
Rebecka Sandbacka

2017-08-25 19:37:00
http://doggarnas.blogg.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback