Krämig chiapudding med smak av kokos

 
Så chiapuddingen har aldrig varit en riktig favorit hos mig, tycker smaken blandat med konsistensen blivit lite för mycket, slemmigt och mjölkigt. Men så igår efter att ha sett en bild på pinterest av just chiapuddingen bestämde jag mig för att ge den en chans till. 
 
 
Men istället för att ha i endast mjölk och chiafrön böt jag ut hälften av mjölken mot alpro soyas kokosyoghurt - himmel och pannkaka så gott det blev! Istället för den lite slemmiga puddingkonsistensen blev den len och krämig, lite som gröt, och så smakar den ju kokos! 
 
 
Så detta lär nog svängas ihop några gånger till, speciellt när det inte finns så mycket tid om morgonen blir detta perfekt. Denna gång toppade jag med en halv banan, blåbär, gojibär, kokoschips och lite cashewsmör - mmm, mums!
 

Krämig chiapudding med smak av kokos (1 portion)
 
1dl mjölk
1dl aplro soya yoghurt med kokossmak
3msk chia frön
 
1. Blanda om alla ingredienser väl och ställ i in i kylen över natten. 
2. Toppa sedan följande morgon med dina favoriter, frukt och bär passar utmärkt!

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback