Hallon och blåbärspaj

 
 
Nej vad säger ni, hade inte sensommarens godaste bärpaj med vaniljglass passat fint en lördagkväll som denna? Sådär underbart ungsvarm så att glassen smälter men inte så varm så att tungan bränns sönder.
 
 
Här gick den hem både bland stora och små och av pajen finns inget kvar, den är fantastisk god och busenkel att röra ihop.
 
 
Med detta vill jag önska er alla en riktigt fin lördag så hörs vi senare!
//Becka
 
 

Glutenfri hallon och blåbärspaj
 
2dl havregryn
2dl glutenfri mjölmix
150g smör
1dl socker
0,5tsk bakpulver
ca 2l bär (hade hälften blåbär,  hälften hallon)
1msk potatismjöl
 
1. Sätt ugnen på 200 grader och smörj en pajform med smör.
2. Blanda alla torra ingredienser i en skål, tärna ner smöret och knåda ihop degen tills den är smulig.
3. Blanda bären med potatismjölet i en annan skål och lägg dem i den smorda pajformen så att de täcker botten. 
4. Fördela smuldegen över bären och grädda i mitten av ugnen i ca 25-30min.
5. Ät med vaniljglass

Kommentera
Skrivet av: Joanna-livet med Aspergers syndrom och Bipolär sjukdom typ 2

Så gott med paj

Svar: Ja! Kanske den bästa efterrätten jag vet om sommaren! :)
Rebecka Sandbacka

2017-09-09 18:51:23
http://www.joannahalvardsson.se

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback