Vindsjälar

 
Något av det bästa med universitetet här i Tromsö är nog biblioteket, där man på den första våningen finner kurslitteratur för vårt fackultet och går man en trappa upp öppnas en hel våning med skönlitteratur från alla världens hörn! Älskar hyllorna med svenska och finlandssvenska författare, de håller verkligen koll på vad som finns och här hittas både klassikers och nyutkomna. Oftast är de böckerna på originalspråk, men några gånger är det norska upplagor.
 
 
Vilket även var fallet denna gång, lånade nämligen hem en goding av Mons Kallentoft till helgen, närmare bestämt Vindsjälar eller sjeler av vind som den heter på norska. En bok jag länge haft på listan av böcker jag vill läsa. Det blev ingen besvikelse, men skulle heller inte säga att det var Kallentofts bästa, kan tycka den var lite lam i förhållande till hans tidigare böcker (eller så har jag läst för många riktigt ruggiga den senaste tiden), men mycket bra ändå.
 
 
Nästa helg blir det en ny bok, bästa belöningen efter en vecka med näsan i en massa kurslitteratur!

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback