Gröna pannkakor på chokladbollensdag

 
Älskar att det finns en dag för allt, men chokladbollens dag gillar jag lite extra mycket ändå. Sen är avomonday och tacotuesday inte så dåliga heller, jag menar, vem säger nej till tacos en tråkig tisdag?
 
 
Tycker dock att torsdagen kunde dedikeras speciellt åt pannkakor/plättar/crepés vad man nu vill kalla dem, en extra push innan helgen liksom. Med en pannkaksfrukost eller brunch klarar man allt. 
 
 
Så härmed tycker jag vi inför pannkakstorsdag också (tycker även Mocca hehe), variationsmöjigheten här är ju oändlig. Imorse experimenterade jag fram gröna pannkakor, himmelens goda med blåbär, cashewnötter och havreyoghurt! Den gröna färgen kommer av matchapulvret, som jag till min stora glädje äntligen fann inne på hälsobutiken, att få dricka matchalatte varje dag är livet. 
 
 
Men nu ska jag sluta babbla på om matchapulver och ge er receptet på dessa gröna pannkakor! Längst ner hittar ni även länkar till två olika varianter av chokladbollar, dagen till ära. 
 

Gröna pannkakor (ca 10st) 
 
2dl glutenfri mjölmix
4dl mjölk
2 ägg
2msk smält smör
1,5 tsk matchapulver
salt efter smak
 
1. Vispa ihop alla ingredienser och stek sedan i smör. Servera med din favorittopping!
 
 
 
Psst. Här hittar ni ett recept på dadelbollar med kokos och kanel (klick!) och här finns receptet på kokosbollar gjorda på kokosmjöl (klick!). 

Kommentera
Skrivet av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Alltså åh vad jag blev hungrig nu, såg verkligen så gott ut!

Svar: Tusen tack, var verkligen himla gott, världens start på dagen! :D
Rebecka Sandbacka

2017-05-11 17:01:14
http://amandajona.se
Skrivet av: Spritt

Ser riktigt gott ut. Ska försöka minnas det här :)

Svar: Absolut, meddela gärna så jag får veta hur resultatet blir ifall du testar nån gång! :)
Rebecka Sandbacka

2017-05-11 17:03:54
http://sprittsprangande.blogg.se/

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback