Hallonfredag

 
Som ni kanske minns blev vårt försök till att plocka blåbär till vinterns frukostar inte så lyckat, men min hallonplockning lyckades desto bättre kan jag tala om. Här på gården (hyr ett rum i ett hus fram till november) finns nämligen en gigantisk hallonbuske som dignar av stora, saftiga hallon, hallon som mina hyresvärdar lovade att man får plocka så mycket man orkar. 
 
 
Så denna morgon har spenderats i hallonbusken med solen och värme och röda fingrar. Vi har nämligen sommar här uppe i norr och hela veckan har bjudit på sol och värme. Tankar D-vitamin så mycket jag bara kan inför vintern som lär ska bli desto mörkare.
 
 
Men än är det härligt ljust och fint ute och frukostarna avnjuts allt som oftast ute på balkongen, speciellt en ledig fredag som denna. Ikväll blir det hallonpaj till nya favoriten "skal vi danse" och norrskens spaningen, tydligen ska det vara extra starkt norrsken just inatt. 
 
Önskar er alla en riktigt fin fredag!
//Becka

Kommentera

Skriv en hälsning här:

Ditt namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (ser bara jag)

Din Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback